Ramai Lagi Yang Tak Tahu. Inilah 7 Kelebihan Nikah Dengan Janda Berbanding Gadis Dara

Janda bermakna wanita yang tidak bersuami lagi, mungkin kerana telah bercerai dan kerana ditinggal mati oleh suaminya.

Sayangnya, budaya ketimuran memberi kesan negatif kepada janda daripada duda. Kaum janda seringkali diletakkan sebagai wanita pada posisi yang rendah, lemah, tidak berdaya dan memerlukan belas kasih sehingga dalam keadaan sosial budaya seringkali wujud ketidakadilan.

Sebahagian besar lelaki ingin berkahwin dengan wanita bujang. Malah status lelaki sebagai duda pun masih akan mensasarkan wanita bujang. Adakah perlu nikah dengan bujang? Tentu tidak!

Wanita yang menyandang status sebagai janda pun masih layak untuk dinikahi. Baik oleh duda atau lelaki yang belum pernah berkahwin sebelum ini. Berikut 7 kelebihan jika menikahi seorang janda.

Banyak tahu tentang hubungan

Seorang wanita yang menyandang status sebagai seorang janda memang tahu lebih banyak tentang seorang lelaki, tentang hubungan lelaki dan wanita. Sekurang-kurangnya dia telah mempunyai pengalaman yang cukup.

Tidak hanya itu, wanita seperti ini boleh memahami dunia batin seorang lelaki, sehingga dia faham betul apa yang harus dilakukan dan tidak perlu dilakukan. Hal ini tentu akan membantu seorang lelaki memiliki perasaan tenang dalam menjalani hubungan asmaranya.

Janda tidak banyak menuntut

Seorang janda yang telah mempunyai anak akan cenderung tidak ingin banyak bermimpi tentang hubungan. Ertinya dia sama sekali tidak memerlukan seorang yang romantis, penuh dengan kata manja, drama, dan lain sebagainya. Dia mungkin telah banyak bermimpi di perkahwinan pertamanya. Dia tidak akan banyak menuntut saat menjalani hubungan dengan anda.

Dia akan ‘Memanusiakan’ anda

Pengalaman masa lalunya mungkin telah banyak mendidik tentang apa yang harus diberikan pada suami dan bagaimana dia membuat seorang lelaki benar-benar memainkan peranannya di rumah tangga. Hal ini akan dapat dilihat pada kebebasan dan ruang yang cukup untuk anda menjadi seorang suami yang semestinya. Terlebih lagi dia akan mengajarkan banyak pelajaran hidup dalam membina rumah tangga.

Selain itu, peranan seorang isteri bagi dia akan lebih sempurna lagi. Sebab tentunya dia tidak ingin gagal untuk kali kedua dalam menjadi seorang isteri. Bukankah itu menarik?

Memiliki pengalaman membesarkan anak

Membesarkan seorang anak jelas bukan mudah. Perlu pengalaman, kesabaran, dan ketelitian. Bagi seorang ibu tunggal, membesarkan seorang anak bukan perkara mudah. Namun pengalaman akan mendewasakan dia dan akan membuatnya lebih enjoy lagi ketika melahirkan anak kedua bersama anda.

Nak pegang gear tapi terpegang Anu, ini reaksi abang JPJ apabila gadis terpegang sesuatu.

#Nama aku Fatin. 7 tahun lepas masa umur aku 19tahun aku suruh abah daftar aku amik lesen kereta. Ok. Abah daftar la kat salah sebuah driving school yg femes kat selangor. Belajar sampai lulus.1st class cikgu suruh biasakan main gear. Aku dah penah main gear sebab abah penah ajar.

Lepas tu cikgu tu tengok aku mcm dah pro je. Dia kata jom la saya ajar jalan raya. Dlm ni penuh la. Aku cuak la. Tapi xpe la cikgu tu ajar. ok la. Dah settle semua sesi pembelajaran. Tibalah masanya aku nak test jpj. Ok. Parking, bukit, 3 penjuru mmg meletops la aku buat. Sampai ade cikgu lain tu kata kat budak2 dia. Kamu buat mcm dia.

Tengok dia berenti atas bukit mcm mana. Mesti la aku dengar sebab bukak tingkap time tu. Hehe. Pastu jalan raya pulak. Tadi dah poyo2 elok. Jalan tak sampai 10 minit mati enjin. Jpj tu garang. Dia kata dah turun. So jpj tu yg drive balik.

Makna kata failed la aku. pastu masa dlm kereta nak balik. Cikgu tu kata kat aku. Pelajar saya semua lulus. Ade sorg je tak lulus. Hek elehhh perli pulak. Aku gelak je la. Pastu test ke2 jalan raya. Jpj garang dan gemuk. Jpj tu gemuk aku pun gemuk. Naik kereta kancil. Sesak ooo. Masa nak betul cermin belah jpj tu mmg tak sampai la tgn aku. Kalau sampai pun kene jpj tu. Lps tu jpj tu kata biar la saya buat. Awak tgk la nmpk ke tak. Ok….

tgh2 jln tu ade sorg jpj ngan student kereta rosak tepi jalan. Haa.. tempat aku belajar ni test jpj dia hari rabu ke ke khamis je ntah. Sehari je seminggu. Jpj aku suruh bg signal benti tepi tolong amik jpj dgn budak tu. Lagi la aku takut. Aku bawak 2 jpj. Aku masa tu memberikan fokus yang tak berbelah bahagi la. Ok. Alhamdulillah pegi balik aku drive.

Selalunya kalau pegi balik kita drive potensi utk lulus tu tinggi. Jpj tu bagi borg markah. Nak hantar kat pejabat. Aku tak tgk sebab mmg rasa lulus dah. Happy je aku jalan. masa sampai pejabat. Tengah tunggu turn. Aku teringat nak cek borg markah aku tu. Teka wei… aku gagal. Gila betul. Mmg aku bad mood. Mula la aku rasa nak baling sofa2 semua. Nyampah la. Aku call abah. Suruh abah amik. Taknak balik dengan cikgu. Abah kata gagal ke.

Dgr suara pun tahu. Test jpj ke2 aku gagal ! Aku amik tarikh test ke3. Tapi masa tu aku dah masuk belajar. Aku mintak excuse. Lagi pun masa tu orientasi je. Aku balik buat 3rd test. Aku pegi la hari kejadian dengan harapan tinggi utk lulus. Ok aku dpt jpj hensem yg putih. Dia agak baik. Sebab masa aku tgh bwk tu dia kata jgn takut dik. Nanti nak bawak kereta tak boleh takut2. Dia je jpj yg ramah dengan aku sembang2. Aku mmg takut gila.Sebab aku xde pegi kelas sblm test ketiga ni. Tengah takut2 tu aku kalut2 nak bawak kete nak tukar gear.

#Aku pegang la gear. Tapi mcm lain je gear ni. Aku pegang lagi. Serius mmg
lain. Aku tgk la. Korang tau aku pegi pegang??

Untung Lah Mat Rempit. Doktor Cun Tolong Tolong Mat Rempit Betul kan Anu Jadi Viral. Apa Yang Terjadi Selepas Itu Sangat Memeranjatkan Sebab

PETALING JAYA: Mat rempit sememangnya ‘jaguh’ ketika beraksi di jalan raya, namun mereka juga manusia biasa dan wajar dibantu apabila terbabit dalam kemalangan.

Seorang doktor wanita telah membuktikannya, apabila beliau sanggup memberhentikan keretanya untuk memberi bantuan kecemasan kepada penunggang motosikal yang tersadai di tepi jalan akibat kemalangan.

Selain dipuji atas keprihatinannya, doktor berkenaan, yang dilihat muda dan cantik turut mendapat perhatian netizen kerana beliau yang berbangsa Cina telah tampil membantu pemuda Melayu itu.

Kisah doktor wanita ini mula menjadi tular apabila rakan mangsa, Muhammad Aizuddin yang berada di tempat kejadian memuat naik posting penghargaan untuk doktor berkenaan, Selasa.

“‘Respect’ kat amoi ni. Walaupun dia tau kami mat rempit, dia berhenti tolong sebab dia doktor. Aku suruh dia gerak dia cakap ‘tak apa, saya tunggu ambulans sampai’.

“Kau carilah dia bila kau dah sihat. Dialah yang suruh aku beli air gula, dialah yang siram luka kau. ‘Gentle’ gua respect,” tulisnya di Facebook.

Walaupun doktor tersebut ‘dihujani’ pujian kerana menunaikan tanggungjawabnya tanpa mengira bangsa dan agama, berlainan pula dengan Muhammad Aizuddin yang dikecam sebahagian netizen.

Mereka mendakwa posting tersebut berbaur perkauman dan beliau turut dituduh sebagai seorang mat rempit yang sengaja memuat naik posting yang sanggup memburukkan bangsa sendiri semata-mata mahu menjadikan posting itu tular.

Dikecam sedemikian, Muhammad Aizuddin pun tampil membuat posting balas.

“Kepada akak-akak dan abang-abang yang cakap saya main isu perkauman tu, first of all saya memang mat rempit, kedua saya tak main isu perkauman pun. Saya cuma nak selidik jika doktor Melayu apa respon,” tulisnya.

Beliau turut meminta maaf jika postingnya itu membuatkan ada pihak yang tersalah tafsir atau terasa hati..

Apa yang pasti, tindakan profesional doktor wanita itu yang tidak memilih-memilih dalam menghulurkan bantuan wajar dicontohi semua rakyat Malaysia.

Untung Lah Kau Dik. Mirip Wajah Fattah Amin. Akhirnya Fattah Amin Buat Awek ni Adik Angkatnya. Tengok Biodata Dan 5 Gambar Sebenar Awek ni Amin.

Kecoh, wanita mirip wajah Fattah Amin (5 gambar).. Ini biodata sebenar perempuan tu..
Sekarang ni drama drama ‘Suri Hari Mr Pilot’ lakonan Neelofa dan Fattah Amin jadi bualan ramai.

Semalam kecoh kisah mereka berdua yang didakwa sedang bercinta. Tapi, bercinta di lokasi penggambaran je kot.

Tapi hari ini lain pula kisahnya. Dah jadi viral di media sosial, yang mengatakan pelakon kacak Fattah Amin ni ada kembar perempuan

Ini gimik semata-mata. Sejak semalam dah jadi viral di Twitter gambar gadis bernama Dayana Hashim yang dikatakan mirip wajah Fattah Amin.

Kalau sekali pandang memang serupa. Apa yang pasti, ‘Fattah Amin versi wanita’ ni memang cantik.

Korang tengok la sendiri gambar-gambar kembar Fattah Amin ni. Sama ke tidak. yang gambar no 4 tu paling sama. gambar yg kat bilik hotel tu

Video Penuh -Sedih Tengok Perempuan Melayu Jadi Pelacur.Rakaman sulit aktiviti pelacuran di hotel Golden City didedahkan.

Jika dilihat secara mata kasar, ia hanyalah sebuah hotel bertaraf 5 bintang yang tanpa kita menyedari didalamnya terdapat aktiviti pelacuran.

Namun, operasi Jabatan Agama Islam, semalam membongkar rahsia di sebalik premis itu, apabila ia sebenarnya merupakan sarang pelacuran.

Hotel yang terletak di tengah bandaraya itu didapati masih aktif menjalankan kegiatan tidak bermoral menyebabkan kami melakukan serbuan di kawasan berkenaan kira-kira 11 pagi membabitkan 15 anggota dan 10 pegawai Bahagian Penguatkuasa.

Ketua Pegawai Penguatkuasa, Rahimin Bani berkata, menerusi pemeriksaan semalam, pihaknya menemui beberapa bukti seperti kondom terpakai kelihatan masih baru dan peralatan menghisap ganja.

Beliau berkata, berdasarkan maklumat orang ramai dan risikan, mereka mengesahkan premis terbabit merupakan tempat pelacuran.

Menerusi beberapa pemantauan saya sendiri pada sebelah pagi dan tengah hari, jelas nampak pelanggan keluar masuk di situ.

Tetapi, sebaik saya menggunakan kenderaan rasmi, pintu jeriji besi segera ditutup. Malah, kelihatan juga kelibat tonto,” katanya.

Menurutnya, kami percaya hotel berkenaan beroperasi tanpa lesen dan dilindungi kumpulan tertentu. Bagaimanapun, katanya, pihaknya melakukan serbuan mengikut peruntukan undang-undang ditetapkan.

Kita terpaksa memotong jeriji besi untuk masuk ke hotel terbabit dan mendapati terdapat 22 bilik termasuk 10 bilik ada penghuni.

Ia berdasarkan terdapat pakaian serta makanan di dalam hotel terbabit. Kita turut menemui kondom terpakai kelihatan masih baru di dalam mangkuk tandas dan bakul sampah.

Terdapat juga kondom yang masih belum dibuka diletakkan di bawah tilam, manakala kita turut temui peralatan menghisap ganja,” katanya yang turut menyertai operasi berkenaan, semalam.

Rahimin bagaimanapun berkata, tiada sesiapa yang ditahan dalam operasi itu apabila suspek dipercayai meloloskan diri menerusi bumbung yang dipecahkan untuk ke premis sebelah

10 Gambar – Gambar Pelajar Tingkatan 2 Mengaku Berzin@ 5 Kali Seminggu Dengan Teman Lelaki Tersebar

Pengajaran dan peringatan buat ibu bapa apabila seorang gadis mengaku melakukan hubungan seks sehingga lima kali seminggu dengan teman lelaki seusia di rumah kedua-dua keluarga mereka ketika masing-masing baru berusia 14 tahun.

Lebih mengejutkan, Azy, kini berusia 16 tahun, mengaku pernah ‘tidur’ dengan lapan lelaki sepanjang dua tahun terbabit dalam hubungan terlarang itu.

Menurut gadis berasal dari Pantai Timur itu, kali pertama dia melakukan seks di rumah teman lelaki seusia dengannya dan sejak itu sering melakukannya apabila ada kesempatan.

“Dalam seminggu, boleh dikatakan empat hingga lima kali saya melakukan hubungan seks dengannya. Lokasinya juga tidak tentu. Oleh kerana saya tinggal berdua di rumah nenek, ada masanya saya bawa teman lelaki pulang atau melakukannya di rumah teman lelaki apabila ibu bapanya tiada,” katanya.

Azy berkata, sejak mengenali seks pada usia 14 tahun, lapan lelaki ditiduri untuk memuaskan nafsunya. Katanya, sebagai pelajar yang sering ponteng dan melepak bersama rakan, bertukar teman lelaki adalah kebiasaan.

“Bila sudah tidak suka teman lelaki pada masa itu, saya cari yang lain dan tak susah mendapat teman baru. Cukup dengan menawarkan diri untuk ditiduri, senang-senang saya dapat teman baru,” katanya yang melahirkan anak tidak sah taraf, baru-baru ini.

Walaupun sering bertukar pasangan dan melakukannya dengan rakan rapat lain, Azy mengakui tidak pernah hamil anak luar nikah, dan ini kali pertama dia mengandung hasil hubungan dengan teman lelakinya yang tinggal berjiran.

Sejak pertama kali tahu mengenai seks, kami tidak pernah guna kondom atau pil pencegah hamil. Saya juga tidak pernah terfikir akan hamil kerana hanya tahu seronok melakukannya,” katanya.

Menurut Azy, sebelum disahkan mengandung, ibu bapanya tidak tahu dia terbabit dalam gejala sosial dan antara pelajar bermasalah di sekolah.

Katanya, oleh kerana melakukannya bersama rakan lain, setiap perbuatan dilaporkan berjaya dirahsiakan daripada pengetahuan keluarga. Biasanya, bila saya ditahan polis seperti bergaduh atau cikgu mengadu kepada ibu bapa, kawan menjadi penyelamat.

Saya dan rakan berpakat untuk mereka cerita lain hinggalah ibu bapa kami percaya kami tidak bersalah. Sama seperti bila ditahan kerana bergaduh, kami berpakat bahawa kami bergaduh untuk mempertahankan rakan yang dibuli pelajar lain,” katanya.

Menurut Azy, dia disahkan hamil ketika pemeriksaan di klinik selepas neneknya mengadu mengenai perbezaan bentuk tubuhnya kepada ibunya.

Sebenarnya, keluarga tak tahu saya terbabit dalam perlakuan tidak bermoral kerana di rumah, saya lebih banyak mendiamkan diri dan membantu keluarga bila disuruh melakukan kerja rumah.

Semua perkara buruk itu saya buat bila ponteng sekolah dan keluar pada waktu malam,” katanya. Mengakui terkenal sebagai antara pelajar bermasalah kerana kerap ponteng dan bergaduh hingga beberapa kali ditahan polis, Azy turut mengakui sering bersembang dan menonton cerita lucah dengan rakan lain.

Asalnya, saya bersama teman lelaki dan rakan hanya bersembang mengenai perkara lucah. Namun, lama-kelamaan ia bertukar menjadi tabiat. Ada antara kami mengaku pernah melakukan seks dan mengajak rakan lain mencubanya.

Bermula daripada situ, kami belajar mengenai seks selain kerap bertukar video lucah,” katanya.

Laili Qalid (bukan nama sebenar), 20, pula tidak menyangka akan hamil selepas kali pertama melakukan hubungan terlarang dengan teman lelaki. Dia yang juga berasal dari Pantai Timur melahirkan anak di rumah teman lelakinya di ibu negara tanpa diketahui ahli keluarga lain.

Bagaimanapun, bayi pasangan itu berjaya diselamatkan selepas beberapa jiran yang terdengar jeritan bayi menghubungi ambulans yang terpaksa memecah masuk rumah berkenaan bagi menyelamatkan bayi terbabit.

Saya hampir tidak sedarkan diri ketika itu dan hanya melihat teman lelaki menyambut kelahiran bayi kami, malah dia tidak ubah seperti bidan sebelum memotong tali pusat bayi.

Hanya Tuhan tahu perasaan saya ketika itu kerana nyawa bagai di hujung tanduk, maklumlah hanya kami di situ dan tiada pengalaman menyambut kelahiran.

Saya tidak sangka keseronokan sementara yang diperoleh ketika melakukan hubungan terlarang, walaupun hanya sekali, bakal membawa derita sepanjang hidup, malah kami mungkin tidak disatukan kerana mendapat tentangan keluarga,” katanya yang melahirkan anak, 24 Disember lalu.

34 )

 

 

Mak Aik. Tak Sanggup Pulak Nak Tengok. Malam pertama kami berjalan lancar,suami mahukan anak

Malam pertama kami berjalan lancar,suami mahukan anak|Nampaknya kisah Selamat Riyadi dan isterinya Rohaya masih tidak henti-henti menarik perhatian netizen. Kali ini mereka telah menjadi tetamu dalam rancangan TV Hitam Putih yang diacarakan oleh Deddy Corbuzier dengan Chika Jessica di Jakarta.

Apabila ditanya soal malam pertama, pasangan ini kelihatan malu-malu. Rohaya sekadar mengatakan malam pertama mereka berjalan lancar. Malah Selamat ingin sekali mendapat anak dari sang isteri.

Seterusnya pengacara melanjutkan pertanyaan soal nama anak. Menurut Selamat ia bergantung kepada jantinanya.

“Kalau perempuan namanya Putri Permata Sari. Kalau lelaki namanya Andre Maulana,” ujar Selamat.

Ketika ditanya mengapa dia menyukai Rohaya, ini jawapan Selamat:

“Saya cinta, dengan Rohaya memandang baiknya, dan bukan memandang tuanya,” jawabnya.

Dalam rancangan ini, Deddy dan Chika berterusan mengorek kisah mereka. Deddy sempat bertanya kepada Rohaya sama ada dia juga punya rasa cemburu seperti Selamet

Rohaya sekadar menjawab singkat, “Saya tidak cemburu seperti dia, kalau dia mahu lihat wanita lain silakan.”

Jawapan tersebut mengundang tawa para penonton yang hadir.

Sejak awal rancangan Selamat asyik memerhati Chika membuatkan pengacara tersebut serba salah dan salah tingkah. Mungkin Selamat mengagumi kecantikan Chika. Walau bagaimanapun, dia mengatakan dalam hatinya cuma ada Rohaya.

Perkahwinan Selamat dan Rohaya menjadi viral akibat perbezaan umur yang jauh. Kisah mereka bertambah sensasi apabila Selamat dikatakan mengunci Rohaya dalam rumah kerana takut dia akan melirik lelaki lain.