Iniesta Setuju Tawaran Kontrak Seumur Hidup Dengan Barcelona

Pemain tengah Barcelona, Andres Iniesta mempersetujui kontrak baru yang digelar “lifetime contract” ataupun kontrak seumur hidup dengan Barcelona.

Pemain kebangsaan Sepanyol ini yang berusia 33 tahun telah muncul dalam 639 penampilan untuk Barcelona menjadikan beliau pemain kedua paling banyak bermain untuk Barcelona.

Iniesta setakat ini sudah pun menjaringkan 55 gol untuk kelab Catalan tersebut. Beliau menyertai Barcelona sejak berusia 12 tahun melalui akademi La Masia pada 1996.

Beliau melakukan debut senior bersama Barcelona pada Oktober 2002. Setakat ini sudah memenangi 8 La Liga dan 4 UCL bersama Barca. Ini menjadikan beliau dan Lionel Messi sebagai pemain terbanyak memenangi trofi untuk Barcelona.

Beliau juga menjadi kapten Barcelona sejak 2015.

Di peringkat kebangsaan, Iniesta sudah memenangi 2 kejohanan Eropah. Dan tidak lupa jaringan beliau pada masa tambahan pada Piala Dunia 2010 telah membantu Sepanyol memenangi Piala Dunia di Afrika Selatan.

Dalam kenyataan rasmi Barcelona, mereka menyatakan:

“Andres Iniesta baru sahaja menandatangani kontrak seumur hidup dengan FC Barcelona pada Jumaat, perjanjian yang akan mengekalkan pemain ini di kelab ini untuk keseluruhan karier beliau.”

Iniesta gembira dengan kontrak istimewa ini dan berkata:

“Ini adalah hari yang sangat istimewa untuk saya, kerana ianya bermaksud saya akan kekal di rumah saya, tempat saya terus menanam impian dan mengejar perkara-perkara yang lebih hebat bersama kelan ini.”

“Di sinilah tempat saya membesar dan membangun sebagai seorang pemain.”

Berita yang pasti menggembirakan penyokong Barcelona. Sebelum ini Iniesta menangguhkan dahulu soal melanjutkan kontrak kerana mahu berfikir tentang banyak perkara.

Selangor Benarkan Pesta Makanan & Minuman Jerman?

Jika sebelum ini kecoh apabila sebuah pesta bir ditolak oleh pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), pesta makanan dan minuman Jerman kali ini dibenarkan oleh Menteri Besar Selangor tetapi mengikut syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak berkuasa.

BACA: Pesta Arak Di Ibu Negara Diharamkan

Gambar sekadar hiasan

Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali turut menyatakan sebelum ini mereka membenarkan pesta itu diadakan kerana penganjur mematuhi peraturan ditetapkan termasuk Majlis Perbandaran Klang (MPK).

“Kita dah bagi approval awal lagi, bukan sahaja tahun ini tetapi tahun-tahun sebelumnya juga. Namun, approval itu diberi apabila penganjur mematuhi semua syarat dan peraturan yang telah ditetapkan,” jelasnya.

Penjelasan itu dibuat setelah Azmin ditanya mengenai penganjuran ‘Centro German F&B Party’ yang menyediakan minuman keras pada 12 dan 13 Oktober ini. Pesta itu akan diadakan di Centro Mall, Klang.

Antara syarat dan peraturan yang harus dipatuhi ialah pihak penganjur harus memastikan orang Islam tidak menyertai pesta itu dan meminta lesen untuk menghidangkan minuman keras.

Namun, pihak polis membuat kenyataan bahawa mereka tak terlibat dengan penganjuran kerana mendapat ancaman militan.

Berkhatan Kini Lebih Selamat Dan Tidak Menyakitkan Dengan Adanya ‘Ismail Clamp’

Berkhatan adalah satu ‘acara’ yang tidak dapat dielakkan bagi kanak-kanak beragama Islam khususnya. Acara berkhatan yang dijalankan setiap tahun tidak kurang juga meriahnya. Ada kanak-kanak yang berkhatan secara berkumpulan, ada yang berkhatan secara individu di klinik yang menawarkan servis ini.

Cara untuk berkhatan juga sudah berlainan ketika ini. Jika dahulunya kita cuma berserah kepada pisau tajam tok mudim, kini sudah ada pula cara potongan dengan laser. Cuma baru-baru ini, ada kes yang tidak begitu menarik untuk didengar iaitu apabila sebahagian kepala kemaluan terpotong ketika berkhatan menggunakan kaedah laser ini.

khatan

Sebenarnya perkara seperti ini dapat dielakkan. Mungkin ralat berlaku kerana standard operation procedure (SOP) yang betul tidak diikuti. Tetapi terdapat satu kaedah yang mungkin ramai ibu bapa yang tidak tahu di mana terdapat satu kaedah berkhatan yang kurang menyakitkan dan selamat. Prosesnya pun cuma ambil masa kurang dari 10 minit.

Nampak seperti too good to be true bukan? Tetapi kaedah ini memang wujud. Ismail Clamp adalah produk untuk berkhatan yang sudah wujud sejak tahun 2006 lagi. Produk ini dihasilkan sendiri oleh Dr. Ismail yang ingin menjadikan proses berkhatan bukan lagi satu mimpi ngeri buat kanak-kanak.

Dr. Ismail Md Salleh adalah pengasas untuk produk Ismail Clamp ini. Dr. Ismail mendapat pendidikan tinggi di Univerisiti Malaya bagi jurusan Sarjana Muda Perubatan dan Pembedahan pada tahun 1984. Beliau kemudiannya berkhidmat selama beberapa tahun dalam angkatan tentera sebagai pegawai perubatan sebelum membuka Klinik Suria sekitar tahun 1994.

D ismail 2

DR. ISMAIL MD SALLEH, GRADUAN SARJANA MUDA PERUBATAN DAN PEMBEDAHAN, UNIVERSITI MALAYA

Tercetusnya idea untuk mencipta clamp ini adalah apabila ibu bapa bertanya kepada Dr. Ismail proses berkhatan yang kurang menyakitkan untuk anak-anak mereka. Selepas kerap menerima pertanyaan seperti ini, Dr. Ismail mula membuat penyelidikan yang teliti untuk mencipta clamp yang terbaik untuk proses berkhatan.

Sepanjang 7 tahun dari 1998-2005, beliau mengkaji dan mengambil pendekatan pelbagai kaedah berkhatan dari seluruh dunia termasuk menghantar penyelidikannya ke Eropah. Secara rasmi membuka syarikat DRIMS Trading Sdn Bhd pada April 2006 yang menjadi pengeluar tunggal bagi Produk Ismail clamp di pasaran.

Melalui penyelidikan yang teliti, Dr. Ismail berjaya mencipta satu alat yang sangat praktikal serta memudahkan lagi proses berkhatan. Setelah beberapa tahun beroperasi, rekaan Ismail Clamp juga telah berevolusi dan rekaan terkini Ismail Clamp adalah yang terbaik dan sudah pun dipatenkan untuk menembusi pasaran luar.

Ismail Clamp Pictures

REKAAN TERKINI CLAMP DARI ISMAIL CLAMP YANG BERKUALITI

Kelebihan berkhatan menggunakan clamp ini pertamanya adalah faktor masa. Proses berkhatan menggunakan Ismail Clamp ini hanya mengambil masa 5-10 minit sahaja. Berbeza dengan proses berkhatan traditional yang mengambil masa lebih 20 minit untuk setiap pesakit.

Keduanya, satu lagi kelebihan berkhatan menggunakan clamp adalah pendarahan ketika proses berkhatan adalah pada kadar yang sangat minima. Apabila kurang pendarahan, trauma anak pun akan berkurangan dan anak pun akan lebih relaks ketika proses berkhatan berlangsung.

Cara penggunaannya juga mudah. Zakar anak yang akan berkhatan akan diukur terlebih dahulu untuk menentukan saiz clamp yang sesuai dipakai. Kaedah seterusnya ialah kulit di bahagian luar zakar akan diikat pada clamp ini dan hirisan akan dibuat hanya pada bahagian luar kulit ini. Untuk melihat dengan lebih kaedah sunatan menggunakan clamp ini, sila tekan di sini.

Clamp

SAIZ CLAMP YANG DITAWARKAN

Ismail Clamp Pictures 1

Ismail Clamp Pictures 2

Insiden seperti terhiris bahagian lain pada zakar dapat dielakkan kerana hanya bahagian kulit luar yang akan dihiris. Lebih baik adalah tiada jahitan yang diperlukan. Clamp ini akan dibiarkan selama seminggu supaya zakar pulih sepenuhnya.

Daripada segi rekabentuk Clamp pula, ianya jauh lebih baik berbanding clamp lain yang ada di pasaran dan jika anda lihat clamp ini di depan mata sendiri, anda sendiri akan yakin dengan kualiti dan keselamatannya. Jika perlu dibandingkan dengan kaedah selain Clamp, berkhatan dengan kaedah Ismail Clamp jauh lebih mudah dan nampak kurang menakutkan.

Selain ianya selamat, kurang pendarahan dan tidak memerlukan jahitan, proses berkhatan ini yang cuma berlangsung selama 5-10 minit pastinya tidak memenatkan para doktor yang bertugas. Lebih-lebih lagi jika doktor perlu bertugas untuk majlis berkhatan secara beramai-ramai contohnya.

Seronoknya anak-anak yang berkhatan dengan cara ini boleh memakai seluar seperti biasa tanpa perlu risau tentang luka berkhatan mereka. Cuma janganlah mereka bermain sukan lasak sepanjang tempoh penyembuhan.

khatan baby

ISMAIL CLAMP TURUT MENYEDIAKAN SAIZ UNTUK BAYI

Ismail Clamp juga hadir dengan saiz untuk bayi dan kanak-kanak di bawah usia 5 tahun kerana adanya permintaan untuk bersunat pada usia ini. Cumanya mungkin mind set masyarakat kita yang menganggap bersunat lebih sesuai untuk anak-anak apabila mereka mencecah usia sekolah rendah. Namun, keistimewaan bersunat ketika bayi atau ketika anak masih kecil adalah mereka tidak akan ingat yang proses bersunat dan tempoh untuk recovery juga lebih cepat.

Di sini saya gabungkan kebaikan Ismail Clamp dalam satu perenggan. Keindahan berkhatan menggunakan Ismail Clamp adalah proses sunatan cuma ambil masa antara 5-10 minit, clamp yag berkualiti tinggi, tidak memerlukan jahitan, bekas hirisan juga lebih ‘cantik’, tidak menyakitkan, mengurangkan trauma pada anak dan yang paling penting, selamat serta dapat mengelakkan perkara tidak diingini berlaku.

Proses berkhatan menggunakan Ismail Clamp terbukti selamat dan sudah giat digunakan di selatan tanah air. Misi utama Ismail Clamp adalah untuk menjadi peneraju harga terendah bagi peranti perubatan (alat berkhatan) di Malaysia. Justeru itu, dengan harga RM35-RM40 (bergantung kepada saiz), ianya satu pelaburan terbaik untuk anak anda.

Kini pihak Ismail Clamp sedang membuat promosi untuk menggalakkan lebih ramai anak-anak berkhatan menggunakan kaedah clamp ini. Ismail Clamp menawarkan harga berpatutan serendah RM30/piece untuk setiap saiz clamp; harga termurah jika perlu dibandingkan dengan harga clamp lain yang ada di pasaran ketika ini.

Berkhatan cuma sekali seumur hidup. Ini adalah kaedah berkhatan yang terbaik ditambah lagi dengan keselesaan yang bakal anak anda dapat sepanjang tempoh penyembuhan. Untuk bertanya bagaimana mendapatkan produk Ismail clamp di pasaran boleh klik di sini dan untuk sebarang pertanyaan lanjut atau ingin membuat pesanan produk, boleh dibuat melalui email bizdev@ismailclamp.com atau WhatsApp +6012-8222142.

10 Gambar – Peminat Terkejut Lisa Surihani Seksi Berseluar Pendek Sampai Menampak Kan Ketika Duduk

Nama pelakon Lisa Surihani sebelum ini belum pernah terpalit dengan kontroversi panas, malah sering diangkat peminat tanah air sebagai seorang pelakon yang berkaliber dan bijak.

Namun, baru-baru ini tular beberapa keping foto Lisa berseluar pendek sehingga menampakkan pahanya dan bolehlah dikatakan agak seksi la jugak.

Menerusi perkongsian instagram seorang teman rapat Lisa, telah memuat naik beberapa foto percutian mereka di Tanjung Rhu Resort Langkawi bagi menyambut ulang tahun rakannya itu.

Dalam foto terbabit, Lisa dilihat memakai baju tshirt putih dan dipercayai memakai seluar pendek. Yusry juga turut ada dalam percutian tersebut.

Rata-rata netizen nampaknya meluahkan rasa terkejut kerana tidak menyangka aktres filem Lagenda Budak Setan ini akan berpakaian seperti itu.

Maklumlah, peminat terkejut kerana Lisa dianggap sebagai seorang yang sopan dan sentiasa menjaga adab dalam berpakaian. Jadi bila sesekali Lisa berpakaian begini, peminat jadi terkesima.

Sementara itu juga Lisa turut memuat naik gambar percutian mereka di sana, namun foto tersebut hanyalah gambar anaknya sulungnya, Yahaira.

 

“Alhamdulillah, Sedap Dapat B@T@NG NegrO Semalam, Lelaki Melayu Semua Kecik” Gadis Bertudung Umur 17 Tahun Bersyukur dapat NIKMAT BERSAMA Awang Hitam. Bukti Bergambar

Tak tahu nak cakap apa, mungkin gadis ini sudah mabuk ketum atau terlupa makan ubat. Dengan selamba seorang gadis dengan nama wechat, Cik Senyum 🙂 atau smile ini menceritakan pengalamannya beraksi dengan negro.

Perkara tersebut di ceritakan oleh gadis ini di dalam satu group yang bertajuk No rulesyang terdiri daripada 36 orang ahli dari lelaki dan perempuan. Sepertinya, ada antara mereka yang mengenali antara satu sama lain, mungkin ada yang tidak mengenali.

Panas betul perbualan di group wechat ni kan. Ini satu yang penulis temui, mungkin ada lebih banyak lagi group-group seperti ini di luar sana yang mungkin perbualan-perbualan di dalamnya lebih panas dari ini.

Abang Tolong janji jangan muat naik video ni ye, Fatin TUNJUK dekat abang sorang je tau.

Abang Tolong janji jangan muat naik video ni ye, Fatin TUNJUK dekat abang sorang je tau. Ingat Kan Video Biasa. Tapi Video Sungguh Memalukan. Akhirnya VIDEO Memalukan Kau Tu Tersebar Jua Hingga Mendapat 500k View

Abang Tolong janji jangan muat naik video ni ye, Fatin TUNJUK dekat abang sorang je tau. Ingat Kan Video Biasa. Tapi Video Sungguh Memalukan. Akhirnya VIDEO Memalukan Kau Tu Tersebar Jua Hingga Mendapat 500k View

Padan Muka Kau Dik. Aku Harap Mak Bapak Kau Tengok Video Kau ni. Ingat Kan Video ni Biasa-Biasa. Tapi Video Sungguh Memalukan
Akhirnya VIDEO Memalukan Kau Tu Tersebar Jua Hingga Mendapat 500k View

 

Ya Allah. Menangis Adam AF Bila Terserempak Dengan Fiza Halim Dan Suami Barunya.

Ya Allah. Menangis Adam AF Bila Terserempak Dengan Fiza Halim Dan Suami Barunya.

Pertemuan di sebuah restoran menjadi ruang buat penyanyi Adam (Akademi Fantasia 2) untuk mengenali dengan lebih rapat suami baru kepada bekas isterinya, Fiza Halim.Menurut Adam, dia menganggap suami Fiza,

Aizat Al Jefri sebagai seorang lelaki yang baik dan mampu membahagiakan Fiza.

Sebenarnya selepas sahaja kami berpisah saya memang tidak henti-henti mendoakan kebahagiaannya.

Apabila saya dapat tahu dia sudah berkahwin terus-terang saya rasa amat bersyukur dengan berita ittu kerana akhirnya ada juga orang yang boleh menjaganya.

Saya berpeluang berkenalan dengan suaminya baru-baru ini selepas kami terserempak di kedai makan yang sama dan Fiza memperkenalkan saya dengannya. Saya lihat suaminya seorang yang baik dan saya yakin Aizat dapat menjaganya dengan baik.

Mengulas mengenai hubungannya dengan bekas isteri, Adam mengakui mereka tetap berbaik meskipun telah berpisah.

Alhamdulilah hubungan kami sangat baik dan tiada apa-apa masalah. Dia merupakan wanita yang pernah menjadi isteri saya dan tak mungkin saya mahu membencinya. Saya sentiasa mendoakan yang baik-baik sahaja untuknya.Sumber.

 

Padan Muka Kau, Allah Da Bayar Cash – Afifah Nasir Hilang 3 ‘Job’ Model Dari Jenama Terkenal?

Pelakon paling sensasi ketika ini, Afifah Nasir telah memadam beberapa foto di Instagramnya yang dipercayai melibatkan beberapa jenama terkenal yang menggunakan khidmatnya sebagai model.

Namun selepas segala kontroversi yang melanda dirinya dan Aliff Aziz, reputasinya dilihat sedikit tercalar kerana pada ketika ini rakyat Malaysia masih marah akan tindakannya itu.

Afifah Nasir Kehilangan 3 ‘Job’ Model Dari Jenama Terkenal Gara-Gara Kontroversi Dengan Aliff Aziz

Netizen mula membuat spekulasi bahawa perkhidmatan Afifah bersama jenama-jenama tersebut telah pun ditamatkan berikutan reputasi buruk yang terpalit ke atas dirinya lapor suria.my.

Namun hanya Afifah dan pihak berkenaan sahaja yang mempunyai jawapannya.

Sementara itu, seluruh rakyat Malaysia masih menantikan penjelasan dari Afifah berhubung kontroversinya di pusat karaoke bersama Aliff Aziz.

Netizen juga menggesa Afifah segera membuat permohonan maaf secara terbuka sebagaimana yang dilakukan oleh Aliff dalam satu sidang media khas.